måndag 8 december 2008

Lite mycket

Det blev lite mycket tvåbeningar häromdagen. Hela huset blev fullt. Sjöng gjorde dom och tjoade och skrek gjorde dom. Och det var både små och stora tvåbeningar överallt. Inte kunde jag äta och inte kunde jag kissa. Överallt var dom i vägen. Till slut gömde jag mig under sängen i kontoret.
En stund kom det i alla fall någon jag kände igen. Både på rösten och lukten. Det var min gammelmatte som kom och pratade lite med bara mig. Då kröp jag fram och hälsade på henne. Vi hade sån tur så vi fick vara lite för oss själva en stund hon och jag. Det var mysigt.
Sen när hon gick då blev det buller och bång uppe på övre våningen. Alla soffor och fåtöljer blev upptagna och dom babblade och pratade hela tiden. Jag höll mig undan.
Det blev lugnt igen senare på kvällen. Då kunde jag komma fram och äta lite i alla fall och använda min låda! Puh! Sen sov jag hela natten i hans säng.
På morgonen fjäskade han till det lite med räkor som jag ju gärna äter. Resten av dagen vilade jag för säkerhets skull under hennes täcke. Tack och lov blev det en lugn dag.

Inga kommentarer: