torsdag 20 augusti 2009

Lite nytt

Dom där paketen som dom hade med sig igår dom innehåller saker. I kväll öppnade dom ett av paketen. Jag var naturligtvis genast där och höll koll på vad som skulle komma fram ur kartongen. Jag kan jama att den kartongen inte var av någon busvänlig typ. Det var den alldeles för lång för. Ganska sittvänlig var den i alla fall. Provsatt den ganska lång stund.
I kartongen låg det en massa brädbitar som skulle bli någon slags sandlåda trodde jag. Självklart tassade jag dit och hjälpte till på alla sätt och framför allt måste jag ju kolla så att dom satte ihop den rätt. Jag menar bara att är det nån som vet hur en sandlåda ska se ut så är det väl jag.

Sittkontroll av brädbit samt mönsteravsyning.

Provsittning av sandlåda. Snygg design men....
lådan saknar botten och innehåller ingen sand.
Två fack? Hmmm... en för pling och en för plong.... eller?

Jag blev lite trött på deras skruvande och gick ut i hallen och vilade en stund men när jag kom tillbaka då visade det sig att dom hade ställt den där sandlådan upp mot väggen istället, som en bokhylla. Det var ju fiffigt tyckte jag, att använda en sandlåda som bokhylla. Det finns fler likadana paket och jag tror att det ligger fler sandlådor i dom (min spaning).

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket underligt beteende. Man använder väl inte kattlådan som bokhylla heller? Spana vidare kompis. Tass.

Wikki sa...

Hej Liza,
nu har jag lnkat till din blogg!
TassKram på dej!
Wikki

Liza sa...

Sippo: Inget nytt att rapportera angående sandlådan. Den står kvar där mot väggen. Inget mer paket är öppnat än.
Wikki: Hej! Välkommen. Kul med en ny kompis. Jag har länkat tillbaka till dej. Tasskram :-)