söndag 14 februari 2010

Lite räkor III

Sippo skrämde upp oss riktigt ordentligt när han skrev om de hemska rymdräkorna som han och hans husse tittade på. *morrhårsskak*
Eftersom det är min räkdag idag så blev jag ju tvungen att begära noggrann nosologisk kontroll av räkisarna innan serveringen. Det här är vad jag såg...

... och jag konstaterade med nos och testslick att det här var vanliga helt ofarliga Jordräkor (Jordus-Räkus) modell djupfryst, se även illustration och beskrivning i Sippos blogg.
Efter den nosologiska undersökningen infann sig en lång väntan då räkorna är tämligen oaptitliga och i det närmaste oätliga i fryst form.


Väntan.......................................

mera väntan..............................

ännu mera väntan.....................

Men, den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge säger tvåbeningarna.... eller var det, den som väntar på någon som har gått, har väntat för länge....?
Nåjam.... nu har jag mumsat i mig mina räkisar och ligger och njuter av den goda smaken och behöver inte drömma mardrömmar om rymdräkorna mer idag.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det var vanliga räkor och inga rymdisar. *pust* Du verkar ha en jamars trevlig dag. Själv fick jag nöja mig med ett par myntapastiller. Fast dom dög dom med.

Nea theCat sa...

Tycker att väntan på mat brukar vara på tok för länge!

Skönt att det var Jordus-Räkus hos er och inte hemska ääilians.

Så fint med rosa räkor på alla katters dag :)

Tass!

Katterna på Katthemmet Kompis sa...

Vi känner doften enda hit... ;-)/Tass, katterna på Katthemmet Kompis

Findus, Isak och Rasmus sa...

Tur att du kontrollerade räkorna först, så att de var av rätt sort! Det är busjobbigt att behöva vänta på mat, men vad ska en stackars katt göra? Man vill inte bryta en tand på djupfrysta räkor, ju! Vi har också smaskat på räkor idag. Gott! Kurr och burr.

Liza sa...

Det verkar som om det har varit en riktig kalasdag lite överallt i landet idag.
Sippo har fått myntapastiller, Nea har kalasat på Dentabits, Stationskatterna har gottat sig med norpad skinka och tonfiskbakelse med räkor.
Och... "Prins" Snoddas från Katthemmet Kompis har skrivit och berättat hur bra han har det i sitt nya hem.
Vilken bra dag det blev!
Nosgos på er alla vänner!