måndag 20 juli 2009

Lite gosigt

Dom har semester nu och det har kommit en till tvåbening till huset. Han är visst hans bror. Han är gosig och har jättegosig doft på sina kläder. Igår kväll hittade jag en röd tröja som jag gosade jättelänge med. Idag hittade jag en svart tröja som jag inte kunde låta bli att gosa med. Och så trivs jag att vara nära honom. Han är snäll.

Första gången jag gick ut idag så tänkte jag snappa åt mig en fågelstek därute, men sen upptäckte jag att jag faktiskt blev blöt och kall om tassarna så jag vände och gick snabbt in igen.
Nästa gång försökte jag å det bestämdaste att ta mig ut genom grindhålet, men hon stod i vägen hela tiden och sa: Nej! Nej! Nej! Det fräste förbi en brummis därute på vägen och då blev jag lite rädd, men sen försökte jag gå ut igen, fast då stod hon där i vägen och lyfte in mig igen.
Suck! Jag vill ju bara kolla vad som finns där på andra sidan vägen.


3 kommentarer:

Unknown sa...

Nu lyssnar du på en erfaren katt här. Du får INTE gå över vägen, hör du det va?! *pekar med tassen*
Tänk om nåt skulle hända dig, vad skulle dina människor ta sig till då?
Inga fler försök att gå över vägen! *nosbuff*

Liza sa...

Jag har gått över vägar förr, så jag vet hur man gör. Lovar att mig en allvarlig liten funderare på det där du säger Sippo, men jag lovar ingenting bestämt. Det luktar så spännande från andra sidan....
*Nosbuff tillbaka*

Trollungarnas Värld sa...

Vägar ska man akta sej för Liza! Det är stora brummisar där som inte tar hänsyn till oss katter.
Det är mycket bättre att vara inne på Sitt Område
Tassa gärna över och hälsa på hos mej nångång när du får tid över