onsdag 14 juli 2010

Lite brummis-snack

Det är många som har funderat på den där konstiga brummisen som husse (och matte) har. Den som måste ställas ute ibland. Husse säger att det är en Tiger. Jag trodde tigrar var randiga, men den här Tigern är vit. Sen säger han att den har hästar under huvet också. Jag trodde hästar var stora fyrbeningar, men husse säger att det ryms 260 stycken under huvet på den här Tigern.

Det skulle bli några kattiljoner med ben som borde sticka ut lite här och där eller så är det väldigt, väldigt små hästar.


Så här ser den ut

Matte hittade en liten film från Ronneby där någon har filmat Tigerbrummisen på utestället. Vid klockan 1:30 syns brummisen efter en farbror i rullstol. Filmen är ganska skakig och i bakgrunden hör man en tant som jamar gräsligt falskt i mina kattöron.
Här är en länk till filmen »

2 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Oj, vad många brummisar. Undrar om de hade släktträff? Vi tittade noga efter hästhovar, men såg inga, så det är nog hästar av den mindre sorten som Tigern har under huvet. Kurr och burr.

Trollungarnas Värld sa...

Jag håller med Findus och co, det måste va släktträff av den större valören för brummisar. Jag såg heller inga hästhovar, för dom vet jag hur dom ser ut. Det har jag massor av här hemma, närmare bestämt 24 stycken så det är bäst att passa sej när man är ute på inspektionsrunda. För dom är stooora