lördag 18 oktober 2008

Lite uppdatering

Jag har varit fullt sysselsatt den här veckan. Det är så mycket som måste ordnas här. Vi har ju det här med böckerna till exempel. Dom står ju lite hur som helst här tycker jag. Jag har försökt förklara för dom att kattböckerna ska stå på nedersta hyllan men dom envisas med att ställa dit andra böcker. Suck! Jag jobbade på en annan hylla häromdagen också och hittade faktiskt lite nyttig läsning där. Man måste ju försöka upprätthålla en viss bildningsnivå i alla fall.



Jag har vant mig vid trappan och övervåningen nu också. Numera sover jag ofta på den röda soffan där uppe och jag brukar faktiskt krypa ner med nya hussen och sova i sängen med honom en stund. Jag har hittat ett annat mysigt ställe också....
Hon brukar ligga i soffan och titta på den där bildapparaten ibland. Då kan jag lägga mig mellan hennes ben, så här:

I morse skräpade hon ner på golvet och jag blev ju tvungen att städa sen. Hon kastade en papperstuss på golvet. Först sopade jag ner den för trappan och tänkte gömma den bakom en dörr där nere men innan dom försvann till sina jobb så hade hon plockat fram papperstussen igen och slängde den där uppe igen. Hela dagen har jag jobbat och städat efter henne och tror ni inte att hon hittade gömstället bakom dörren på övervåningen när hon kom hem i kväll.
Hela kvällen har jag jobbat igen och nu har jag nog gömt skräpet så hon inte hittar det i all fall.
Pst! *viskar* Tala inte om det för henne, men det ligger nere någonstans...
Jag har jag jobbat hårt med det röda snöret i kväll också. När han kom ner i hallen sa han något om kaos... inte för att jag förstår vad han menar med det.


Inga kommentarer: