torsdag 2 oktober 2008

Lite bus



Idag kom dom hem lite senare än igår. Jag låg kvar uppe på soffan och när hon kom så såg jag att hon gärna ville klia mig lite och då lät jag henne göra det. Det är ju lite synd om dom där tvåbeningarna som inte har nån päls...
Hon fick klia en liten stund men sen hoppade jag ner bakom soffan igen. Man får ju inte skämma bort dom. Då gick hon och hämtade ett snöre med en gummituta på. Mitt snöre! Jag försökte genast få tillbaka det men hon höll envist fast i den andra änden. Okej'rå, tänkte jag till slut du får väl låna det en liten stund då om du tycker det är så roligt. Jag var ändå lite trött efter dagens arbete...

Eftersom jag nu ändå ska vara här så måste jag ju se till att hitta på nå't att sysselsätta mig med på dagarna. Idag utforskade jag bokhyllan och upptäckte ju till min stora förskräckelse att dom har placerat kattböckerna på helt fel hylla. Därför tog jag mig för att börja sortera om i bokhyllan. Ut med dom som stod fel var ju inga problem.
Problemet blir ju sen att få ner kattböckerna från hyllan ovanför och få in dom här där jag kan nå dom. Men det får bli en annan dag. Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: