lördag 22 november 2008

Lite mysko


Idag när jag kom ner för trappan och skulle inta mitt mellanmål kände jag en lite mysko doft som jag inte känt förut. Och det var liksom inte bara doften utan det kändes varmt på nå't konstigt sätt när jag skulle sätta mig och äta. Jag försökte lokalisera den konstiga doften och värmen och nosade i luften men hittade inget ovanligt. När jag satte mig tillrätta vid matskålen igen kände jag det där varma komma från sidan, men bara ena sidan. Den anadra sidan var lika kall som förut. Jag såg mig omkring och snusade på doften.....hmmmm, micket mistiskt.
Så började det prassla lite, eller krafsa lite ungefär som en mus kan låta. Och det kom från den där svarta metallmojängen som ser ut som ett skåp eller nå't. Jag sträckte mig lite och nosade och då kände jag att det var därifrån det varma kom och den konstiga doften också. Hon sa nå't om att jag inte skulle hoppa upp där för då skulle jag få det hett om tassarna. Och tassarna är man ju rädd om så det var bäst att lyda. Jag satte mig och blängde på den en stund men det kom inte ut någon därifrån. Istället slängde jag i mig några kulor till mellanmål och sen gick jag därifrån.

Inga kommentarer: