tisdag 4 november 2008

Lite nytt

När dom kom hem idag hade dom med sig lite nya saker....till mej. Jag var hungrig som en varg för det var nästan tomt i matskålen och jag fick säga till flera gånger innan dom ställde dit en skål med ....ny mat...???
Jag tog bara lite först för det var lite konstigt små bitar. Sen gick jag ut i hallen och funderade en stund och passade på att ruska mattan och städa bort en papperstuss.
Då kom hon med nåt annat nytt. Ett band! Ett rött band med nåt glittrigt som lyste och så en grön plingsak som hängde på det. Hon satte det runt min hals och sa att jag var duktig. Vaddå duktig? Som om inte jag skulle ha haft nåt runt halsen förr va´? Jag fick ha det på mig en liten stund men sen tog hon av det igen. Fast först använde hon blixtermanicken.
Sen testade jag den nya maten igen. Det gick faktiskt att äta den också. Jada.
Efter maten körde jag ännu ett städpass. Den där blårandiga mattan i hallen behöver sig en riktig omgång emellanåt.

1 kommentar:

Ellnah sa...

Hihi...hej lilla sötiz:)
kanske du kunde ta och lära min lilla Lizzie hur man smakar på lite olika mat också?Ni heter ju nästa likadant förresten, och hon gillar också att busa och städa bland mattorna;)
Puzz från Lizzies (och Selenas) matte Ellnah