lördag 14 mars 2009

Lite vårsol II

Hon tassar alldeles för sällan här. Jag har jamat åt henne att göra det ibland när jag har nosat upp nå't under dagen men nä, då är hon sååå tröööttt säger hon. Tycker ändå att hon sitter här så ofta så nå't borde hon väl kunna tassa ner åt mig också.
Nåja. Igår hade jag en riktigt njutbar kväll tillsammans med honom i alla fall. Vi höll oss i soffan och han kliade mig såååå sköööönt! Kurr, kurr!
Sen tog han fram borsten och så fick jag lite pälsvård. Han jagade mig lite med saxen också, men han fick bara ta en klo. Sen gömde jag dom andra. Då kliade han mig igen. Mmmmurrfff!!
Jag börjar få lite vårkänslor. Det luktar gott när dom öppnar dörren men jag ser bara en massa vitt där ute så jag håller mig inomhus ett tag till.
Idag har jag legat och gottat mig i vårsolen igen. Så varmt och gott!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Har du också sol?! Alla verkar ha det utom jag. *fnys* Helt rätt att gömma tassarna när kloklippning är på gång. Sånt sköter vi väl bäst själva?

Liza sa...

Ja, Sippo här lyser sooolen! Kurr, kurr. Lite orättvist är det väl, men du har ju en massa grönt gräs omkring dig istället du. Det finns inte här. Här är det bara vitt fluff överallt.... och blött.
Tass på dej.