söndag 20 september 2009

Lite slö

Idag har vi tagit det väldigt lugnt här i huset. Vi sov länge alla tre. Sen steg vi upp och åt frukost och jag fick mina söndagsräkor (Mums!). Jag gick ut på en liten kontrollrunda och konstaterade allt såg ut som det ska. När jag kom in satt matte och husse i varsin soffa. Matten hade ont i huvudet och hussen var 'seg i degen' sa han. Jag valde husses knä och sen somnade vi alla tre i soffan. Hussen flyttade till sängen en stund och jag följde efter. Matten låg kvar i soffan. När hussen hade vilat klart och steg upp ur sängen stannade jag kvar där, länge.
På eftermiddan gick hussen ut med gräsätarbrummisen. Då stannade matten och jag inne. På kvällen gick matten ut på promenad och då stannade hussen och jag inne.
Vi fick lite besök av några andra tvåbeningar också. Dom hade med sig en massa gröna och jordiga saker i korgar. Jag nosade runt lite och gjorde ett försök att få komma ut genom dörren då men då sa husse att jag skulle stanna inne och hemma så då gjorde jag det.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det verkar ha varit en rätt angenäm dag. Tass!

Trollungarnas Värld sa...

Visst är det skönt att ligga i sängen och slappa?* tass*

Liza sa...

Mjaaa....särskilt när det blåser ute, och regnar och när det är kallt. *Tass*