tisdag 15 juni 2010

Lite bänkad

Idag kom det en gäddleverans från Byn! Det var gammelhusse som hade varit hit och lämnat det i en kylväska på trappan medans matte och husse var på sina jobb. Matte serverade mig ett fat till kvällsmat. Mums! Tack, tack gammelhusse.

Husse och jag testade sittvänligheten på parkbänken ikväll. Mjo, mja, den får väl duga.


Jodu Sippo, jag har också en parkbänk att sitta på.

Hördu husse, nu vill jag ha lite gos....


Sen var jag ju tvungen att kolla in mattes nya bänk där hon ska sätta frön säger hon. Tycker det ser ut som en supertoalåda jag....


Mjäää....det behövs lite mera jord här matte....

åsså lite fin kattsand så blir det perfekt.

8 kommentarer:

Trollungarnas Värld sa...

mjausingen, vilken supertoalåda du har *suckar avundsjukt* Jag får minsann hålla tillgodo med en pytteliten en jämfört med din stooora. *tass*

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vilken lyx att ha gäddprenumeration så att den lämnas utanför dörren! Fisk som är så gott. Vi injamar med Maya, vilken fankattisk supertoalåda du har! För visst är den väl din? Hoppas att inte matte och husse börjar stoppa ner grönsaker i den. Man vill ju tugga kattgräset på annat håll, så att jama.*hrm* Kurr och burr.

Dui och Deco sa...

Åh så gott med grädde! och så ute och mys och en superlåda på det! Härligt! Nosbuff

Anonym sa...

Grattis till din fina bänk. Visst är det mysigt att bara sitta där och njuta? *spinner* Snygg supertoa du har också, undra om jag kan få husse att skaffa en likadan.

Liza sa...

Misstänker att supertoalådan inte är min. Husse lyfte bort mig från supertoan och sa nå't om det inte var så lämpligt om jag använde den som toa. Vad ska man med en supertoa till om man inte får använda den som toa??

Dui & Deco: Det var ingen GRÄDDleverans jag fick. *fniss*
Det var GÄDDA! Mumsig, god fisk.
*Kurr och spinn!*

Sippo: Det är jätteskönt att sitta på bänken och så kan man vässa klorna på den också när man får lust.
*Nosbuff*

Xantippa sa...

Hej. Du har verkligen fullt upp med att testa både det ena och det andra. Jag hoppas att husse och matte rättar sig efter dina krav och rekommendationer. Du borde ha en spalt i tidningen Råd & Rön där du testar olika grejor, såsom lådor, fisk, gosplatser osv.

Xantippa sa...

Hej Liza. Hoppas du mår bra. Det vore himla kul att se dig med en blomsterkrans i håret...eeh... på huvudet! Glad midsommar på dig!

Katterna på Katthemmet Kompis sa...

Det var en bra bajslåda! En sån skulle vi ha! :-)